انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه بازدید

با توجه به افزایش کاربرد دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی، انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز براساس نیاز تولید میشود. از دریچه دسترسی داکت اسپلیت برای بازدید، تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه داکت اسپلیت استفاده می‌شود.

انواع دریچه بازدید

دریچه بازدید داکت اسپیلت در زیر دستگاه داکت اسپلیت بر روی سقف کاذب نصب می‌شود و محل دسترسی نصاب و تعمیرکار دستگاه محسوب می‌شود. دریچه‌های داکت اسپیلت بر حسب تناسب محیط و نیاز با متریال و در طرح‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. به لحاظ متریال این دریچه‌ها را می‌توان از جنس آلومینیوم، چوب (ام دی اف) و پی وی سی تولید کرد. دریچه‌های داکت اسپلیت در واقع تفاوتی با دریچه بازدید فن کویل ندارد و با همان متریال و ابعاد قابل ساخت هستند.

 

کاربرد دریچه داکت اسپلیت

پس از نصب و راه اندازی دستگاه داکت اسپلیت، با توجه به نیاز به بازدیدهای دوره‌ای برای چکاپ و تعمیر دستگاه دریچه داکت اسپلیت مورد نیاز است. در بعضی موارد نیز برای مخفی نگهداشتن دستگاه از دید عمومی، به این نوع درب‌ها نیاز خواهید داشت.

 

انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت

1 – دریچه  آلومینیومی با درب ساده لولایی:

این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از عمومی ترین انواع این نوع دریچه های بازدید می‌باشد. در مدل دریچه داکت اسپلیت ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می‌شود. از جمله ویژگی های دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده لولایی این است که درب، در حالت باز بودن از ساختار دریچه کاملا جدا نمی شود و همواره بوسیله لولا به ساختار فریم متصل می‌ماند.

دریچه بازدید

2 – دریچه آلومینیومی با درب ساده وزنه ای:

این دریچه بازدید داکت اسپیلت نیز در زیر مجموعه‌ی درب‌های ساده و فلت دریچه‌های بازدید قرار دارد. از خصوصیات بارز مدل درب وزنه‌ای جدا شدن کامل درب در زمان بازدید و تعمیر دستگاه داکت اسپلیت می‌باشد. از ویژگی‌های دیگر این دریچه این است که هیچ شیار، سوراخ و منفذی بر روی درب آن وجود ندارد.

دریچه بازدید

3 – دریچه آلومینیومی با درب شیار دار لولایی:

دریچه داکت اسپلیت شیاردار از فریم و درب شیار دار تشکیل شده است. فریم آن از پروفیل مخصوص آلومینیومی ساخته می‌شود. درب آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت شیاردار در ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شود که با لولا به فریم متصل می‌شود. شیارهای گریلی روی درب این دریچه در طول‌های ۹ و ۱۸ سانتی وجود دارد.دریچه بازدید

4 – دریچه آلومینیومی با درب خطی لولایی:

دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی با درب لولایی نیز همچون انواع دیگر این دریچه‌ها دارای فریم و درب از جنس آلومینیوم می‌باشد. این درب از دو قسمت ورق اصلی درب و دریچه خطی تشکیل می‌شود که این دریچه خطی ،برای تامین هوای محفظه‌ای که دستگاه در آن قرار دارد در نظر گرفته می‌شود.

دریچه بازدید

5 – دریچه آلومینیومی با درب مشبک لولایی:

جهت بازدید دستگاه‌های داکت اسپلیت که نیاز به هوای بیشتری برای محفظه‌ی خود دارند از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک آلومینیومی لولایی استفاده می‌شود. با توجه به امکان تردد هوای بیشتر هوا از سوراخ‌های مشبک این مدل، این گزینه از مناسبترین گزینه‌ها در این زمینه است.

دریچه بازدید

 

نصب دریچه بازدید داکت اسپیلت

دریچه بازدید داکت اسپلیت به دو صورت پیچ از رو و پیچ از تو (پیچ مخفی) قابل نصب است. اگر دریچه داکت اسپلیت قرار باشد به شکل پیچ از رو نصب شود باید قبل از عملیات رنگ کاری بر روی نمای فریم به تعداد کافی بصورت پرسی جای پیچ ایجاد شود.

اگر قرار است نصب به شکل پیچ مخفی انجام شود پیچ ها باید در ساختار داخلی و دیواره ی سه پری فریم جاسازی شوند. در واقع در این حالت بر روی نمای دریچه داکت اسپلیت چیزی به نام پیچ یا جای پیچ پس از نصب قابل مشاهده نخواهد بود و نمای ظاهری بسیار زیبا خواهد بود.

دریچه‌های بازدید داکت اسپلیت بصورت سفارشی و بر اساس ابعاد مورد نیاز، طراحی و ساخته می‌شود. بدین ترتیب هیچ محدودیتی در ساخت دریچه داکت اسپلیت در سایز و ابعاد وجود ندارد. پس از ساخت و پایان مراحل مونتاژ برای محافظت از کیفیت رنگ و بدنه‌ی دریچه داکت اسپلیت در مسیر کارخانه تا محل پروژه، از کاور یا روکش پلاستیکی ضخیم و ضد ضربه استفاده می‌شود.